آموزش آموزش Sharepoint فناوری

قسمت چهارم – Versioning در شیرپوینت

امیرحسین عراقی
نوشته شده توسط امیرحسین عراقی

معرفی و آموزش استفاده از Versioning در شیرپوینت در یک لیست:

در واقع ما می خواهیم تغییرات و سابقه ها را در لیست ها نگه داریم و هر زمان که خواستیم به آن تغییر برگردیم.

از مسیر زیر وارد تنظیمات آن  می شویم:

List Setting -> Versioning Setting

بعد از فعال کردن Versioning  دیگر تغییرات من در ورژن ها ذخیره می شود .پس از لحظه ی فعال شدن ورژنینگ دیگر تغییرات شماره می خورد و ثبت می شود.در قسمت Keep the following number of version   می توان مشخص کرد که چند ورژن از تغییرات را نگه دارد.

Require content approval for submitted item  : برای این است که هر زمان محتوای ما تغییر کرد برایمان یک مجوز تایید ارسال شود.پس اینجا مفهوم Draft  هم معنی پیدا می کند ، به این معنی که تا قبل از تایید می توان محتوا را مجددا تغییر داد.

و در زیر می توان مشخص کرد که چه کسی بتواند این Draft  ها را ببیند (تغییرات را approve  بکند).

فعال کردن versioning column setting

 

 

وقتی فعال شد ، گزینه Version history در لیستمان نشان داده می شود . مانند زیر

فعال کردن versioning column setting

بعد از کلیک کردن به روی آن مشاهده می کنیم که چه  تغییراتی ودر چه تاریخی روی داده است :

فعال کردن versioning column setting

بازگشت به تاریخ قبل یا  Restore

اگر در قسمت Version History  روی تاریخ ورژن کلیک کنیم می توانیم به آن زمان ریستور کنیم  (رکورد را به آن تاریخ برگردانیم).

اگر ۳ رکورد داشته باشیم و ما به رکرد شماره ۲ ریستور کنیم ! یک رکورد با شماره هار ایجاد می شود که حاوی اطلاعات شماره ۲ است.

 

نکته: Versioning  در شیرپوینت incremental  است یعنی هربار فقط تغییرات را ذخیره می کند. یعنی مثلا در این مورد فقط اسم را تغییر دادیم فقط اسم جدید را ذخیره می کند .

 

  • سپس فردی که دسترسی به draft دارد، از انتخاب رکورد مورد نظر از تب ITEM  می توان آن را Approve یا reject کرد.
  • اگر در تنظیمات ما تنظیم approve  رو کلا برداریم که دیگه از ما سوال نپرسه ، همه درفت هایی که منتظر approve هستند approve  (تایید) می شود!

 

 

۱٫در قسمت List Setting  و سپس Advanced setting  می توان

دسترسی تعیین کرد  :

  • همه بتونن بخوانند
  • هرکس بتواند هرچیزی خودش درست کرده ببیند

۲٫همین طور برای change  هم همین دسترسی های فوق هست

Attachments ، از نوار بالا می توانیم یک فایل را به رکورد الصاق کنیم از نوار بالا ، تب ایتم گزینه Attach

۳٫در این قسمت تعیین می کنیم که  به ایتم ها بتوان فایلی را attach  کرد یا خیر.

۴٫New Folder   بتوان در ایتم ها ساخت یا خیر .

۵٫این item  در جستجو ها پیدا بشود

۶٫Offline  یعنی این لیست را وقتی که در outlook  ، offline هم هست نشان بدهد یا ندهد

۷٫Quick Edit : حالت ورود اطلاعات مانند اکسل (excell sheet view ) فعال یا غیر فعال باشد.

۸٫Dialogs  هنگام ادیت ، دیالوگ باکسی که باز شود یا در همان صفحه ویرایش شود.

 

در بخش بعدی ازین مجموعه آموزش به معرفی Content Database می پردازیم …

[تعداد رای:1]

درباره نویسنده

امیرحسین عراقی

امیرحسین عراقی

دیدگاهتان را بنویسید